seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Sunday, December 26, 2010

Anda semua di hati ku....

Dah 2 hari aku tak boleh tidur....
Lingkaran bawah mata pon dh mula menampakkan kesan hitam...Mengapa terlalu banyak masalah yang pending dalam hidup aku?Tentu teman2 ada di sekeliling aku tak tau... Berat nya masalah yang aku hadapi sekarang...
Apa?? tentu korang nk tau kan apa dia? Biarlah aku saja yang menganggungnya...

Dulu dia selalu menemani aku disaat aku punyai masalah..
Bila aku ada masalah dia seakan merasai apa yang mengganggu hatu dan perasaan aku waktu itu...
Walaupon jauh itulah dia...Dia yang sentiasa ada dalam hati aku..
Hai hati bersabarlah... Banyak yang perlu dia buat selain melayang kau saja...
ok...ok....be strong!! kena bangun jangan dok melepek jerr aku kan dah besar?? Aku kena kuat jangan manja dengan perasaan aku sendiri..

My Hero...


Walau apa yang berlaku aku tau kau dan aku punyai rasa yang sama, setelah bertahun lamanya kita menjalin aku tak pernah curiga terhadap mu malah aku sangat menyayangi mu dan aku terima semua tentang dirimu seadanya..Ku harap kau jua begitu yang sentiasa menyayangi diri ku ini dan menerima aku seadanya...
.Kena slumber...^_^
Hello!!!.....suka alu la nk tulis apa kat blogaku nie.../wahaha

********************

Untuk sahabat aku.... Taro ( Siti Raudah )


Hidup ini tak semudah yang kita sangka dan apa yang kau hadapi sekarang mungkin ada hikmahnya...dan aku sentiasa ada dibelakang mu.. Kau kena jadi seorang wanita yang sangat cekal dan tabah disertakan dengan kekuatan untuk melawan penyakit kau...

Andai aku diberi peluang aku mahu berkongsi sakit yang kau hadapi sekarang..Biar pon dah stage-3.. Aku tak ramai kawan dan selain Zuraini kau antara kawan yang sangat memahami aku..Mungkin aku kelakar dan selalu buat kau ketawa walaupon adakalanya kita menangis bersama tapi aku tak sanggup lagi melihat kau menderita melawan sakit kau...

Aku manusia biasa yang dipertemukan Allah untuk kau...untuk kau merasa secebis bahagia yang aku ada...
Aku ingin menjadi sahabat yang terakhir membuat kau gelak ketawa walaupon adakalanya aku tau kau memaksa untuk sebuah senyuman untuk ku...Aku mungkin tak boleh membaca apa yang ada dalam hati kau tapi aku merasai kesengsaraan yang kau rasai...

Taro maafkan aku kerana tak boleh memberi keputusan untuk kau memilih sesuatu yang sekarang ini sukar untuk kau membuat keputusan tapi aku sentiasa berdoa agar Allah memberi petunjuk agar kau mampu membuat keputusan sendiri

********************

Buat Baby, Anas



Hidup ini ada banyak cabaran...dan yang pastinya kau antara sahabat lelaki yang paling dekat dengan aku...
Aku tau kau begitu tidak sabar untuk sesuatu yang telah lama kau rancang dalam hidup kau...Maafkan aku kerana kali ini aku mungkin tak dapat membantu kau.. Bukan tak mahu membantu tapi dah sampai masanya untuk membiarkan dia membuat keputusan sendiri tanpa ada aku disisinya lagi...Aku pasti dia mampu membuat keputusan..aku pasti...

Cuma satu yang aku nak kau ingat...
Menyintai seseorang itu biarlah dengan setulus hati dan aku mau jika kau berjaya jagalah hati nya sebaik mungkin...

Kerana hati wanita itu sangat lembut....sangat mudah terluka dan bila ia terluka haruslah kau merawatnya dengan kelembutan bukan dengan kekasaran...Buanglah tabiat buruk yang ada dalam diri ko walaupon bukan 100% tapi buanglah sedikit demi sedikit..jauhilah semua itu takut nanti akan merosakkan diri kau sendiri..

Yang penting kau harus jujur dengan diri kau...Mungkin kau tau sesuatu perbuatan yang tak baik itu adalah dosa tapi aku rasa kau masih tak faham apa maksud dosa itu..Lihatlah diri kau sekarang? Mungkin aku tak layak bercakap ini tapi terus terang aku katakan kau telah gagal..

Maafkan aku kerana berkata yang tak baik untuk kau. Pada aku kau ttp kawan aku cuma keputusan kau itu memaksa aku untuk mencipta sebuah jarak bagi sebuah persahabatan yang rapat dulu...
Maafkan aku..

********************

Buat insan bernama Z


Mungkin kau kenali aku dari dia...
tapi aku tak mengenali kau siapa...
dan memang susah untuk memiliki cinta 
Tapi bila kau mahu berkorban demi kebahagiaan dia itu bermakna kau sangat menyintainya...
Adakalanya kita melakukan kekilafan2 kecil... sama ada sengaja atau pon tidak...
Aku tau kau lelaki yang baik... Tapi adakalanya takdir tidak menyebelahi kita...

Apa guna cinta jika tak mampu menjaganya?
Apa guna kasih jika kau sendiri curiga?
Apa guna janji jika kau ragu untuk mematuhinya?
Tapi jika kau masih memiliki cinta dan kasihnya, Kau harus jaga dan peliharalah cinta, serta hatinya...
Hidup itu harus ada toleransi...bertimbang rasa dan bertolak ansur diantara satu dengan yang lain....
Hati wanita sangat mudah tersentuh dan adakalanya sikap kita membuat ianya terluka....

Aku pasti dia akan memilih kau bukan kekasihnya...
Kerana aku pasti suatu hari nanti dia akan memilih kau dan jika dia memilih kau sayangilah dia walau disaat akhir kau bersamanya..berikan lah secebis kebahagiaan yang telah lama dia idamkan dari mu...Teguhlah dengan janji2 mu itu... Semoga kau bahagia bersamanya...

********************

Buat sahabat sejati ku Zuraini


Kau mmg gila! aku gelak kau gelak aku menangis kau gelak..../wahaha
Dari sekolah sampai kita dewasa kita sentiasa bersama...
dan bila kita tidak berhibung dengan kesibukan masing2 tak pernag menjauhkan hubungan persahabatan kita..
Aku selalu ingat sesuatu yang buat aku tersenyum walaupon dari masa ke semasa kita semakin dewasa..
Aku pastu tersenyum bila mengingatkan kau krem mulut disebabkan asyik gelak ngan lawak2 yang aku tak rasa aku buat lawak tapi kalau kau belak aku dah cukup senang...aku suka bila kau ketawa sebab terserah keayuan kau bila aku selalu senyum dan ketawa..Hey...jangan serius sangan ok!

Rindunya aku pada kau yang sekarang Maha bzz... Teringat lak gaya jalan ko yang ala2 model muslimah tu..
Zu...perkataan kau yang aku ingat hingga sekarang... ( Naza, kalau kau nak kawen bagi tau aku awak2 tau.. nanti aku carik lak lelaki terdesak kawen dengan aku...kalau ko kawen naza aku tinggal sorang2...nanti aku tak ada kawan...) Kadang kata2 kau boleh buat aku ketawa... tapi juga buat aku terharu..adakalanya aku boleh nangis...betapa emonya aku... /wahaha

Kau sahabat aku selamanya...
sebab kegilaan kau. kesewelan kau yang saling tak tumpah mcm aku buat aku selesa dengan kau...walaupon kadang kala kau terlalu lurus dan naif tentang kehidupan...walau kau tua hanya 5 bulan dari aku tapi aku tau masih banyak yang kau tak tau tentang dunia luar...tapi disebabkan kau tak pernah memperdulikan apa kata orang tentang kau buat aku sangat2 selesa bila bersama dengan kau....Terima kasih kerana menjadi sahabat sejati ku...

Habibah sayang,


Perkenalan singkat mendorong aku untuk menyambung pelajaran aku dalam bidang rangkaian komputer....
Kau banyak memberi sokongan saat aku jatuh...saat aku memerlukan tongkat untuk bangun kau hulurkan bahu lantas kau memapah aku...
2 bulan merapatkan kita sehingga ke hari ini...
Kita ibarat kembar tak serupa..Ingat tarikh arwah abah aku dan mak??
Arwah Abah 01-10-56
Mak 01-10-59
Kita pulak?? 
Kau 24-10-81
Aku 24-10-81
apa yang beza?? aku lahir pada 8.00am dan kau pada 9.00am..
Sungguh...itulah kebesaran Allah...
mempertemukan kita, kita bersahabat, tak pernah gaduh hingga sekarang dan mungkin untuk selamanya...
Kau kembar yang paling aku sayang...Thanks Bib...Kau banyak bantu keluarga aku walaupon adakalanya kau jua menpunyai masalah...

Dan buat Nyawa Ku ( Fakhruddin)


Perkenalan dari alam maya telah merapatkan hubungan kita...
Terima kaseh kerana menyayangi aku s ikhlas hati mu.. walaupon kita tak pernah bertemu dan berhubung cuma di alam maya, mengajar aku erti kesabaran...Dan bila bersama mu aku tak pernah jemu...
Bukan rupa yang aku pilih... tapi kesetiaan mu... Kesetiaan yang kau berikan pada ku membuka pintu hati untuk menerima engkau seadanya....

Pertemuan pertama kali itu tak pernah padam dari ingatan ku..Ingatkah engakau rahsia besar yang ingin kau katakan padaku??..Aku tak pernah pedulik jika kau tak mampu berjalan seperti orang lain sebab aku tau semangat mu lain dari yang lain dan aku percaya kau mampu sebab kau lebih baik dari yang sempurna...malah api cinta yang ada dalam hati ku semakin membara...lantas hati ku terdetik "...... inilah lelaki yang akan aku cintai sepanjang hayat ku..." Hanya kau yang mengerti tentang aku... kau tau bagaimana membuat aku ketawa...bila aku menangis kau saja yang boleh menghiburkan aku dan hanya kau yang tahu bila aku dalam kedukaan, bila aku dalam kegembiraan...dan kau selalu menemani aku walaupon jarak kita sangat jauh tapi kau tetap dekat dihati ku..

Namun sekarang aku rasa aku mahu terus dekat dengan mu..tapi mungkin disebabkan kebodohan aku telah menjarakkan sedikit engkau dari ku...
Maafkan aku jika kebodohan aku telah merosakkan nama baik yang selama ini kau pertahankan...
Tapi aku mahu kau tahu aku tak pernah malu untuk mengakui kau cinta sejati ku.. 13 tahun tak pernah mengalih cinta aku...Kau tetap dihati ku...
Mungkin kita berdiri tak sama tinggi... duduk tak sama rendah tapi hati dan perasaan kita sentiasa sama...dan aku sangat menyayangi dirimu... Din + naz = ~DINAZ~
Aku tak pernah merendahkan kebolehan mu malah aku sentiasa menjunjung kata2 semangat yang selalu kau tiupkan untuk aku.. 
Aku sentiasa ada dibelakang mu dan aku sentiasa menjadi pendorong mu untuk maju kehadapan...dan aku percaya kau mampu...
dan aku tahu disebalik kemarahan mu masih ada sayang untuk ku...
Kerana aku sentiasa merasai getaran itu...
Terima kasih kerana sentiasa menyayangi aku...
Much love bebeh! miz u so much!


5 comments:

SweetSyaza said...

muehehe ingatkan kami semua berada dihati anda... ;p

DiNaZ said...

syaza: anda juga tak terkecuali...siapa pon yang bersama aku semua ada di hati ku cuma aku tak boleh ceritakan sesuka hati aku dan seharusnya aku menghormati mereka2 yang sentiasa menyokong aku termasuk kau syaza..^_^

LadyBird said...

ala kak.. abg din kejap jer mrh nyer..
nanti baiklah dia..
baru ni lady jumpe die..
ade makan2.. ngn lady pun die wat dhek jerk.. :P..
tabiat kot.. sabar jer la :).. hik3x..lady tegur sebelum balik.. ape2pun dia banyak tolong lady walaupun dia garang2 ngn lady :).. xpe, lady kan adik :P.. selalu kene marah.. huhuhuhu

DiNaZ said...

thanks lady...apa pon kena la terima salah sendiri..hikhikhik...

LadyBird said...

hik hik hik jugak lah..
:) salah pun, kenela profesional :P
kih3x.. ye tak kak dinaz?
kalau memanjang jerk x prola namanya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...