seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Tuesday, December 13, 2011

Mengarutkah Aku? EP-1

Salam buat pembaca sekalian...

Baru2 ini aku telah pon kehilangan kerja atas sebab2 tertentu... tapi yang aku pasti sebab nya adalah putus asa... owang puteh cakap giveup! kehkeh....
Nampak mcm aku gembira sebab berhenti kerja tapi dalam hati aku jer tau sebab itulah tempat keje yang paling aku suka dan sayang... Nak buat cm na lagi kan?? kenalah terima...

Maaf kalau aku tersalah cakap tapi kebanyakan melayu kita bila dilambung ombak di duga sedikit hati mula goyah dengan tawaran lain padahal mada mulanya tujuan asal kita masih nak mengukuhkan sesuat empayar itu...
erm.... tak faham kan??

Aku bercakap tentang budaya kita...ya...budaya melayu yang mudah putus asa, tak mahu bersatu padu...
Ini pandangan mata aku... bukan aku memandai sebab aku pon mungkin salah seorang dri nya tapi mungkin sedikit kata aku ini lain dari adangan mereka ataupon sama...erm... apa pon aku terasa nak meluahkan kat cni...
Kenapa bila kita berniaga awal mula kita bersatu padu...bergabung tenaga...
Mendatangkan keuntungan
bila keuntungan meningakat dari hari berganti hari minggu berganti minggu bulan berganti bulan....
belum setahun kita cuba kembangkan perniagaan kita 
kita cuba sesuatu yang baru untuk menambah keuntungan kita...
dan kita naik...naik....naik....hingga masuk ke tahun ke tiga...
saat kita berganding bahu teringin pula nak cuba sendiri mengaut keuntungan yang sedia ada hanya untuk diri sendiri dan kita lupa (apa yang penting kerjasama....)
bila kita jatuh
kita akan jatuh sejatuhnya...
sebab kita pentingkan diri sendiri..
Lantas kita terlalu takut untuk mencuba sekali lagi 
akhirnya...
kita berputus asa...

Mana hilangnya teman yang sering membantu kita sama2 naik?
Zaman sekarang dari 10 teman yang sama2 susah naik bersama dan berpcah hanya 9 orang yang pastinya bertepuk tangan dengan kejatuhan kita dan yang 1 lagi hanya bersimpati... Tak mampu melakukan apa2... membantu tidak... apatah lagi berusaha menyedarkan teman yang 9 lagi saat mereka susah bersama2....
Dan..
..
...
....
yang menjadi mangsa keadaan adalah...
AKU...
yang telah kehilangan pekerjaan di saat sekarang susah sangat nak mendapat pekerjaan dengan usia aku yang semakin meningkat dan belajar kurang lah pandai...
Tapi....
Aku pasti saat bos aku jatuh pasti satu hari bos akan bangun semula dan mencari semangat baru...

Kepada 9 orang teman yang sama2 membangun naik bangga dengan kejayaan mereka...korang mmg teman sejati...
dan yang 1 bersimpati.... Jangan terus bersimpati tapi beri semangat kerana 10 orang yang sama2 naik tak mustahil akan mengalami apa yang bos aku rasa...

Semoga melayu tak mudah dibodohkan oleh kebodohan sendiri kerana punyai sifat tamak dan dengki sesama sendiri..

dan aku?? masih terkebil2 waktu malamnya menjahit dan menjahit...
berfikir dimana kesilapan kita
berusaha untuk memajukan diri dan kehidupan keluarga...

Semoga ada yang memahami apa yang tersimpan dihati ini...






Semangkok Kata:
Mengapa kita masih disini?....^____^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...