seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Monday, December 19, 2011

Terima Kasih Maa..

Sejak berhenti keje banyak duit keluar mcm air... Keje tak dapat2 gak...


Bila badan dah terlalu penat tekak mula menyalak mintak dibasahkan.. Toleh kanan hurm...ada pulak warong mamak... aku berjalan dengan penuh ketidak ayuan...pasal dah selipar yang aku pakai dah haus tapaknya..

Lepas minum bingkas round2 carik lerja lagi.. Hari nie cuaca sangat baik sebab mendung tak hujan dan tak terlalu aas dengan berbekalkan 5  set sijil2 photostat aku singgah dari satu tempat ke satu tempat dan berharap akan adalah kerja yang dapat ku lamar...( Tu lah dulu maa soh belajar lari ikot pagar... Padan muka aku!!!)

Jalan sangat licin semua membuatkan perjalanan ku menjadi 3x lebih lambat becak sana sini... Semoga aku mampu menukar kau wahai selipar..

Hari dah merangkak petang tapi aku masih tak mampu melamar sebarang kerja...hurm....Badan dah sakit-sakit..
Lantas aku terus berjalan ke bus stop... Nah...nasib aku baik dapat bas cepat... Baik aku balik dan semoga ada rezeki aku untuk hari esok...

Sampai rumah....
Terlihat aku sepsang kasut dihadapan pintu bilik ku...
Cantik....
...."..bahaya pakai selipar tapak dah haus...tu maa beli kasut murah jerr RM10.00 nampak la kemas kalau pakai nak cari kerja...."
Aku tersenyum...Terima kasih maa...
Cepat aku berlari masuk ke bilik... Air mata ku jatuh menitik..
Dalam usia 30an Maa masih mahu membelikan aku sepasang kasut walaupon hanya berharga RM10.00 tapi nilainya sangat tinggi pada ku kerana kasih seorang ibu terhadap anak yang sudah berusia seperti aku...

Terima kasih maa...
Semoga satu hari nanti aku mampu membalas budi nya... dan semoga aku tak lupa akan kasihnya seorang ibu pada anaknya...sangat tinggi malah terlalu tinggi untuk dijunjung...









Semangkok Kata:
Sempatkah aku??

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...