seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Tuesday, October 16, 2012

Diam....

Salam pembaca...
Tajuk hari nie D.I.A.M

Kenapa kita mesti diam?
Dulu aku selalu fikir kenapa arwah abah selalu diam... Sedangkan saat itu kita menghadapi masalah...

Kenapa diam?

Saat aku masih mentah aku rasa tak masuk akan bila menghadapi sesuatu masalah itu mesti diam...
Bukankah jika berbicara nanti pasti ada penyelesaiannya?
Seperti aku yang sentiasa bising dengan sesuatu keadaan yang pada aku adakalanya harus saat aku menghadapi masalah...

Tapi sekarang aku faham mengapa kita mesti diam dan aku faham kenapa abah selalu diam...
Kerana diam itu lebih baik dari berbicara..
kita tak menyusahkan sesiapa...
Bila kita diam..
bukan bermakna kita tak memperdulikannya
Tapi diam kerana kita perlu masa untuk berfikir bagaimana harus menyelesaikan sesuatu masalah itu dengan tenang ....
Dan diam itu lebih baik dari kita berbicara pada orang akan masaalah kita.....



Semangkok Kata :
Diam ku ini bukan bermakna aku tak sudi.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...