seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Sunday, February 6, 2011

Asam Pedas Claypot!

Teringin sangat nak makan asam pedas claypot kat Kota Laksamana,Melaka.
Akhirnya tercapai gak hajat yang mengalahkan orang mengandung hikhik.....

So aku gi ngan sepupu aku..
dia makan asam pedas ikan pari dan aku lak makan asam pedas tetel

Kalau bukan orang Melaka memang tak tau apa itu tetel..
Tetel ini ialah daging yang banyak lemak2 tu...peh...sekali kena pasti nak lagik...
Ini pebret aku kalu korang nak tau hurm...padan la x kurus2 aku nie hakhak...*ada aku kesah??

So untuk kawan2 yang suka makan Asam pedas boleh la bawak seisi keluarga korang pi kat Kota Laksamana, Melaka n try sama2 makan juadah yang disediakan dan buat pengatahuan korang semua satu oder satu claypot.. makna nya kalu ada 6 orang maka ada 6 lah claypot yang ada atas meja korang bersama nasi putih.. Dan serius aku katakan banyak pulak tu kuah dan ikan yang dia bagi untuk sorang menang puas lah makan kalu tak cukup mintak aja nasi tambah. :) Servicenya sangatlah cepat dan walau pon ramai tapi tetap dapat cepat apa yang korang odear.

Selain asam pedas korang boleh oder makanan yang bergoreng contoh nasi goreng ke? mee goreng ke?... Kalau korang nak makan roti canai,roti prata semua ada tapu kat situ menu utama adalah Asam Pedas Claypot

Jom usha gambar2 nie :)

Kiri Asam Pedas Claypot Ikan Pari dan Kanan Asam Pedas Claypot Tetel 


Korang tengok betapa ramainya orang yang datang untuk menikmati juadah Asam Pedan Claypot nie..dan ini berlaku setiap hari korang tak yah la nak tunggu sampai meja kosong yek kalu satu meja tu hujung nya x ada orang korang cepat2 lah duduk kat ctu takut nanti tak ada meja lak...haaaa...kempunan korang nanti hikhik.... Aku dah biasa so aku makan satu meja ngan orang cina... Kita kan orang Malaysia.... :)

Kat cni ada beberapa jenis Asam Pedas yang ditawarkan cthnya macam 

Asam Pedas Ayam
Asam Pedas Tetel
Asam pedas Ikan Kembung
Asam pedas Ikan Siakap   

Ish korang layan jerr lah gambar2 nie :)






Kalau korang ke melaka atau pon korang memang dah duduk melaka mesti korang tak akan lepaskan peluang untuk menikmati Asam Pedas Claypot dan aku pasti korang tak akan kecewa dengan rasa yang mantap ini... :)

Hurm..... walaupon makan tu semalam tapi kalu banyak duit aku mau menuntut ngan tuan kedai nie apa rahsia  asam pedas dia yang mantap nie hikhik..

Yerr lah mana tau kalu ada orang datang umah boleh aku persembahkan lauk asam pedas nie... Lagi pon asam pedas yang aku masak x la sesedap ini, lagi pun orang yang suka comment masakan aku dah 2 thn pergi ke rahmatullah....so yang ada kat umah nie apa aku masak semua sedap jerk...hiuhiuh tu yang rasa macam tak mencabar tu :P

Ok lah cukup lah sampai kat sini dulu nasik aku lom tanak lagik....kang kebuloq lak kang yang ada kat umah nie :P





Semangkuk Kata :

Semoga Arwah abah ditempatkan di tempat orang yang beriman dan sentiasa dicucuri rahmat-Nya...Amin...

Erm...Nak masak apa ek??takkan nak masak nasik jerk??* nie yang tengah memikir nie.... :P

2 comments:

SweetSyaza said...

bestkan asm pedas kat situ???
kdg2 seminggu naik 3x nk mkn kat situu,mentang2 uma dkt..nguhuhu

DiNaZ said...

Hurm...betul tu memang sedap dan memang tip top ah....rasa semua sama jerk kan x pernah berubah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...