seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Sunday, August 8, 2010

Gembira....

Aku pon x tau kenapa aku bagi tajuk gembira..tapi tak lerr rasa mcm terkurung jerk. Lebih2 lagik bila tengok maa ada teman nak bersembang. 7hb aku,maa,apak sedara serta adik2 aku pergi umah makngah aku kat pahang...Mak mmg x ada adik perempuan lain cuma ada makngah (kakak mak) yang duduk menatap di Pahang sejak beliau kawen....so agak sukar la maa nak mengadu atau meluah rasa hatinya sejak kehilangan arwah Abah pada 2008. bila makngah panggil le pahang dalam keadaan tengah bermasalah so aku bg lampu hijau..apa lagik hureeey......pergilah kami ke pahang berjumpa makngah...
Bila tgk jerr muka maa walau pon dalam kepenatan tapi aku tau dia gembira sbb dapat jumpa akak dia dan kebetulan anjang (abang maa) pon ikot sama...
sampai pahang kami berbual sakan....sambil petik2 buah rambutan yang tengah masak ranum atas pokak ditambah seronok lagik bila makngah keluarkan durian duku dsb buah2 yang ada keliling umahnya...masyuk..... memasing dah x kira penat dok mengadap reramai durian tu...
Bayangkan laa ipon adik aku yang tak makan durian pon dok join sekali walau pon akahirnya apa yang dia makan keluar balik tapi saat tu mmg seronok... 
malam masing2 makan ala kadar jerk... janji makan...lepas makan makngah bentang toto pulak..hi...mcm disuruh baring lak lepas makan....aku ngan ipon memula sembang2 mcm mak ngan makngah tapi bila adik aku baring jerr terus belayar(lelap) aku pon terkebil2 bila memasing tido dalam kepenatan+kekenyangan+kengantukan.
Lepas subuh semua dah bangun kecuali aku sbb aku semalam dok tido lambat...hehehe....tulis dairy lerr katakan...bila terang jerr memasing masuk kebung dok pungut durian yang mak ngan makngah dah tak tunggu2 lagik terus diaorg kumpul semua buah-buahan yang ada keliling umah makngah aku. yang best tembikai umah makngah mmg sangat manis!bila dah kumpul maa mula masukkan dalam bonet kereta...sampai penuh ngan durian, cempedak, rambutan dan sebagainya....
sampai melaka singah Air Merbau hantar buah-buahan kat ninoi, then balik semujok, hantar Anjang serta buah-buahannya..then baru balik Duyong... Argh.....penat sekarang masih belum hilang sok dah start keje lerr pulak....adeh....malas lerr pulak....hiuhiuh.....
Muka yang dah kepenatan
Petik jangan tak petik....
hampir penuh bonet kereta tuu...
acara mengumpul durian
nampak? begayut-gayut durian hahahaa.....
Pemandangan sepanjang perjalanan

Sempat beli petai lagik!

Indah kan gambar atas dan bawah ini?




MuCh lOvE bEbEh!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...