seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Wednesday, November 9, 2011

Sakit......

Salam buat para pembaca sekalian...

Baru2 nie aku di uji dengan kesihatan yang sangat mengganggu sehingga aku terpaksa bercuti selama seminggu di rumah...

Jam menunjukkan pukul 4.11pm pada 30 Oct 2011
Ada yang mengganggu perut mula mengeras...
aku capai tigerbam lalu aku sapu di seluruh perut aku...
tapi perut makin sakit seakan angin yang meramas2 usus ku
tepat jam 6pm aku kemas2 untuk pulang dan bila along datang tanpa melihat jam aku terus mengajak pulang kerumah....
jam 9pm sakit diperut semakin terus aku x mampu untuk mengisi perut yang kosong sejak dari pagi...

Jam 3am pada 31 Oct 2011
Badan jadi sakit2...dan aku kesejukan malah aku menguigil.... bila aku pegang pipi terasa sangat panas...
dalam kesejukan aku bangun...aku teringat kalau kesejukan tanda suhu badan sangat panas...Arwah abah pernah pesan kalau dalam keadaan ini aku harus basahkan badan atau erti yang lebih difahami ialah mandi dengan membasahkan kepala atau rambut....
Dalam keadaan perut sakit aku memaksa badan untuk mandi walaupon aku dalam keadaan yang sangat sejuk......
dua kali jirus....
aku lap badan ala kadar dan terus berpakaian...
saat meletakkan kepala di bantal satu badan di serang krem....
bibir berlaga antara satu dengan lain aku cuba menahan kesejukan itu...
sehingga air mata mengalir tanpa henti kerana kesejukan yang selama ini aku tak pernah alami....
Maa terbangun bila mendengar aku mengeletar kesejukan...
Maa ambil penadol lantas dia hulurkan kepada aku..mengeletar2 aku  sambut dan terus menelan pil tersebut...
Namun mata tak mampu untuk ku lelapkan sampai ke pagi.....
dan  mulai 31 Oct 2011 aku terbaring sakit....

01 Nov 2011
Aku ke klinik mawar
Walaupon puas aku bagi tau doctor aku sakit perut tapi doctor hanya membuat pemeriksaan demam dengan mengambil suhu badan dan tekanan darah ku...
Tu dia suhu badan 40 darjah dan doc suspek aku kena demam panas..
Dapat MC dua hari
dapat antibiotic, ubat demam dan unat gastrik...
padahal aku tak pernah kena gastrik...dan aku mmg tak pernah ada masalah dengan gastrik...
Nak ckp apa kan? dia Doctor ada sijil aku ukan doctor tapi yang aku kesal dan tertanya sendiri ubat untuk sakit perut apa??

02 Nov 2011
Sakit di perut semakin teruk
Dari 30 sehingga 02hb aku tak mampu menjamah sedikit pon makanan perut makin mengeras aku x mampu membuang air besar malah membuang angin pon tak mampu...
aku hanya mengisi perut aku sengan air masak kosong dan susu halia panas..
setiap masa aku teringin nak muntah....
tekak jadi loya
bila masa aku nak muntak tak keluar apa2
bila tengok mnakanan tekak jadi kembang dan rasa nak muntah...
Satu hari aku hanya habiskan masa berbaring menahan sakit di perut...

03 Nov 2011
Badan makin lemah demam semakin menjadi2 tiap 4 jam aku akan demam...
Perut sakit tak terperi....
Adik dh bising nak bawa aku ke Hospital
Aku berkeras tidak mahu ke Hospital....Aku yakin doctor tak mungkin akan tahu apa sakit di perut aku...dan aku membayangkan kalau doctor memasukkan camera untuk melihat usus ku
paling tidah lakukan penbedahan....
Oh...TIDAK!!!........
Aku rela terbaring di sini dari menjadi bahan uji kaji para doctor pelatih yang sangat ramai di Hospital Melaka tu..

04 Nov 2011
Sakit berkurang sedikit dan membolehkan aku bangun dan berjalan...
Lantas hasrat maa yang mahu aku berjumpa tabib cina di kedai ubat di Merlimau itu aku penuhi....
Sampai di sengsei merlimau aku terus bercerita masalah yang aku alami...
 Aku diberi pilihan untuk makan ubat jenis syrup atau pil atau serbuk yang di bancuh dengan air...
Dan aku pilih serbuk..
Aku dapat 4 jenis ubat yang harganya RM50.00
Telan air liur aku....
sampai umah aku terus bancuh unat tersebut dan sangat berharap sakit dalam perut ini akan berkuranngan...
Alhamdulilah.....
Pertama aku sendawa walaupon rasa rempah2 yang tadi aku minum....
rasa loya hilang yang membolehkan aku menjamah sesuap nasi....
Malamnya aku datang bulan...
kira bendera jepun...

05 Nov 2011
Walaupon aku tak larat berdiri lama nanti kepala pusing tapi aku bersyukur sakit dalam perut sudah berkurangan.. Aku boleh makan dan tak lagi berasa loya...

Dalam pening2 aku ikut maa belanja barang untuk raya di Mydin MiTC Ayer Keroh..

sampai umah aku lepak abis....

06 Nov 2011
Selamat Hari raya Aidiladha....
Alhamdulilah aku dah mampu tersenyum.....ketawa...
Terima Kasih Maa...Ipon...Abang....CT....
selama aku sakit dorang mmg rajin melayan kerenah aku yang sakit mengalahkan budak kecik...
Aku sayang korang semua....
Buat BosS En. Marwan..
Terima kasih kerana memahami situasi saya....
semoga lepas ni sy ssh nak sakit lagi mcm sebelum2nya ssh nak sakit dan bila sakit ssh nak baik...kekekeke...
Buat A
Terima kasih kerana walaupon keadaan x mengizinkan untuk kita berbicara lama kerana tahap kesihatan ku yang sangat teruk kau mampu menghiburkan hati ku setiap saat....
Thanks Sayang seba memahaminya..

Inilah ujian yang benar2 menguji kesabaran aku....
ujian yang Allah turunkan untuk ku...dan Alhamdulilah aku masih tetap mampu menghadapinya dengan bantuan Maa serta adik beradik aku....
Terima Kasih semua...





Semangkok Kata:
Semoga aku mampu menghadapinya nanti lagi.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...