seLaMaT DAtAnG kE bLog SayA!

Untuk Sebarang pertanyaan tentang barang kraft felt sy atau membuat order anda boleh SMS Dinaz di 0196308894

Followers

Monday, November 7, 2011

Santan Kelapa Sawit


Salam Aidiladha buat para pembaca....
Setiap kali aku menulis aku kadang kala menjadi binggung apa yang seharusnya aku tuliskan kat cni dan aku tau hanya beberapa ciput jerr yang membaca dan yang lainnya hanya singgah meninggalkan tapak yang kadang kala aku sangat pasti tapa itu hanyalah untuk mengabuli mata aku kerana ianya adalah palsu.....
Apa pun terima kasih sebab masih setia men follow aku insan yang langsung tak ada istimewanya..Ahu hanya menjalani kehidupan yang aku sendiri tak pasti entah kemana li tidak seperti orang lain punyai tujuan dihadapannya...
So hari nie aku nak bercerita tentang SANTAN KELAPA SAWIT.
Tentu korang pernah mendengar tentang santan kelapa sawit ini dimana2 media atau akbar tempatan bukan??


Inilah rupanya bungkusan santan kelapa sawit dan sebagai pengguna setia santan ini satu peket santan ini  dengan harga hanya RM7.90 atau mungkin kat area korang harga agak berbeza atau aku pon tau kau...santan ini sangat bagus untuk pengamal hidup yang sihat.... sebabnya kurang kolestrol.
Malah kalau biasa kita masak lemak kita menggunakan 1 cawan santan untuk satu2 hidangan tapi bila menggunakan santan kelapa sawit kita hanya menggunakan setengah cawan sahaja.....rasanya???
Pada aku sangat sedap....
Jangan kata tak sedap sebab kalau biasa sangat dengan sesuatu rasa tu ssh kita...zaman makin maju dan permakanan kita harus lebih berhasiat agar kita dapat menjalani kehidupan yang leih bermakna dimasa akan datang....
Bukan kita nak melupakan makanan2 tradisi tapi kita ubah supaya hidup kita lebih sihat...bukankah itu amalan yang baik?? Wah......terasa mcm pakar permakanan saka aku nie hahaha.....
Aku hanya ingin berkongsi benda baik ini bersama2 pembaca yang setia kekadang dok bukak blog tak ada yang berfaedah pon yang dorang dapat...dapat info tentang permakanan sihat kan suatu ilmu....
Ok tentu ada yang dh menguap sekarangkan??
Disebabkan beberapa hari yang lepas kita baru saja menyambut raya haji jom tengok juadah aku masak bersama2 bonda kesayangan aku...

Daging masak rendang cilipadi


Dan

Ayam masak kurma...



Maka kalau x ada nasi impit adalah rasanya tak sedap kan nak anyam ketupat aku tak pandai cian kat mak nanti kena anyam sengsowang so hamik jerr mcm nie sama gak masuk mulut hahahaaa.....



Selamat Hari Raya Qurban buat semua dan raya haji kepada para jemaah haji kita.....





Semangkuk Kata:
Apalah erti raya jika tiada sanak saudara....... ^_____^

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...